![]() |
|
![]() |
|
Tweet |
|
|
![]() |
|
Rendkívüli módon el volt terjedve a vallási tárgyakon, fegyvereken, az érméken, a ruhákon, a személyi pecséteken, a katonáktól a művelt rétegekig, a diplomatákig és egyházi személyekig. A kettős kereszt az egyházi heraldikában eredetileg a pátriárkákat, majd az érsekeket illette meg. A ferde lábtartóval kiegészített változata az orthodox kereszt a keleti egyház szimbóluma. A kettős kereszt a magyar címer egyik eleme, mely Magyarországról széles körben elterjedt az egész nyugat- és kelet-európai címerhasználatban. Szent István király dénárján láthatunk egy kettős keresztet.
Az esemény vasárnap zajlott, délután 3-kor, a Jobbik bajai szervezete és a Turul Dalárda közreműködésével, valamint a helyszínen résztvevő szimpatizánsok körében.
Darabos András alapszervezeti vezető: A kereszténység ünnepei közül a karácsony az, melynek lényege a mai világban a leginkább torzult. Ezért a Jobbik Magyarországért Mozgalom a karácsonyváró adventi időszakban évről-évre kereszteket állít szerte az országban; ez volt a párt életének első komolyabb, országos akciója. A helyi alapszervezet immár 4. éve állítja fel itt Baján a Jelky téren a mementóját.
Ezuton is szeretném megköszönni, hogy a rendezvényünk megtartásához segítséget kapunk a Turul dalárdától és Gál Jenő atyától. A kereszténység általános jelképének forgalmas közterületekre helyezésének fő célja, hogy az emberek megálljanak egy pillanatra a karácsonyi bevásárlási láz miatti rohanásban, és elgondolkozzanak az ünnep valódi értelmén... A Jobbik keresztállítási missziója tehát egyfajta tüntetés is népünk fogyasztói társadalommá való züllesztése ellen.
Karácsony üzenete ma is ez az örömhír: „Velünk az Isten”. Mi azt is hirdetjük vele, hogy a kereszténység gondolatvilága mindennapunk része kell legyen, így jelképesen a kereszteket sem engedjük a templomokba zárni. Ezen eszmeiség alapján javasoltuk a hit- és erkölcstan bevezetését az iskolákban vagy épp az egyházi esküvő állami elismerését.
KATT A KÉPRE A TOVÁBBI KÉPEKÉRT! A keresztállítási misszióval már jó néhány éve hazafias küldetést is teljesítünk hiszen a magyar címerben is szereplő, apostoli kettőskereszteket állítjuk fel. A társadalom egyik legfőbb összetartó ereje ugyanis az egészséges nacionalizmus, a hazaszeretet, melyet szintén nem engedhetünk kirekeszteni a közgondolkozásból.
Keresztállítási missziónkat sok településen nem engedélyezi a politikai vezetés. Igyekeznek tiltott jelképnek nyilvánítani a keresztet, vagy legalábbis közterületi felállítását akadályozni, „mi azonban a megfeszített Krisztust hirdetjük. Ő a zsidóknak ugyan botrány, a pogányoknak meg ostobaság, a meghívottaknak azonban, akár zsidók, akár görögök: Krisztus Isten ereje és Isten bölcsessége.”
A kereszt advent-karácsony legmélyebb értelmére mutat rá. Ha karácsony a szeretet ünnepe – hát a legnagyobb szeretet a kereszten mutatkozott meg. Aki karácsonykor megszületett, annyira szeretett bennünket, az embert, hogy életét adta értünk. Senkinek sincs nagyobb szeretete annál, mint aki életét adja másokért.”
A Jobbik adventi keresztállításán fogást keresők rendszeresen felteszik e kérdést: miért nem karácsonyfát és Betlehemet állítunk inkább? A kereszt azonban elsősorban nem a húsvét, hanem a kereszténység jelképe. Mi pedig pont arra kívánjuk felhívni a figyelmet, hogy a karácsony nem a fenyő ünnepe, vagy az ajándékozásé, hanem a kereszténységé: Krisztus eljött, hogy meghaljon értünk. Megszületett a Megfeszített! – fogalmazhatjuk meg tömören azt, hogy Jézus megtestesülése és megváltó szenvedése nem választható szét egymástól; azért jött el közénk, hogy életét a kereszten szeretetből elveszítse.
A kereszt tehát nem a húsvét, hanem az egész kereszténység jelképe; nem véletlen, hogy a templomok tetejéről se szedik le a keresztet a húsvéti időszak végén... A jászol szép, de inkább a templomokba való, a forgalmas közterületeken manapság sajnos csak szemétkosárnak használnák.
A kereszt viszont egy felkiáltójel, mely felhívja a figyelmet az ünnep valódi (keresztény) értelmére. És tövében rendszerint ott egy adventi koszorú is… |
![]()
![]() |
|
|