BAJAI HÍRHATÁR - GKI: a magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat

BAJAI HÍRHATÁR
   
 2019.03.26.
 Kedd
Ma Irén napja van.
Holnap Emánuel napja lesz.
   EUR árfolyam
   316,23 Ft
   CHF árfolyam
   281,45 Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2016. 01. 21. 12:16     


GKI: a magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat
A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat, a piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, például az Uberbe integrált fizetési lehetőségektől várható - derült ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint 2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat.


A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki - olvasható a tájékoztatásban.


A felmérés szerint az online vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldások. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketing költéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni - írják.


A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel az online vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.


A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le Magyarországon.


A kutatás szerint a magyar mobilfizetési, vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése, vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.


A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végezte.


További hírek

  Szeptembertől jelentősen változik a Pilis-völgyben a buszközlekedés
2018. 08. 30. 13:00 hirhatar.hu
  Nyolc személyautót rongált meg
2018. 05. 07. 10:44 bajai-hirhatar.hu
  Történelmi focisiker Sepsiszentgyörgyön
2018. 05. 06. 10:27 bajai-hirhatar.hu
  Elütöttek Baján egy gyalogost
2018. 04. 15. 12:20 bajai-hirhatar.hu
  Őrizetben a bajai kábítószer-kereskedő
2018. 04. 13. 11:47 bajai-hirhatar.hu
  Közel 7 millió forintra büntették a Baja Marketing Kft-ét
2018. 04. 12. 14:17 bajai-hirhatar.hu
  A sofőr kimosdatása érdekében hamisan vallottak az utasok
2018. 04. 12. 09:54 bajai-hirhatar.hu
  Visszavonul minden idők egyik legjobb magyar kézilabdázója
2018. 03. 22. 10:26 bajai-hirhatar.hu
  Elektromos halászgéppel fogták ki az orvhalászok a dunai harcsákat
2018. 03. 21. 09:27 bajai-hirhatar.hu
  A héten is lesznek mínuszok
2018. 03. 19. 11:10 bajai-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport