Baján Fercsák Róbert a polgármester, az ő jó cimborája a város legnagyobb büdzséjű cégét, a Baja Marketing Kft-t ügyvezető Bócsa Barnabás. A körülmények arra utalnak, hogy a Fercsák vezette város számos önkormányzati feladat mellett a köztéri plakátokkal járó, értékesítési melót is átadta a baráti cégnek. A nyilvános gazdálkodási adatok szerint a több, mint két tucat óriásplakáthely mindösszesen évi 3,6 millió forintot fial a bajai önkormányzatnak. Mindezt úgy, hogy a Bócsa vezette Baja Marketing Kft. a plakáthelyek értékesítésének gondját tovább adta az Instal Invest Kft-nek, amelynek ügyvezetője bizonyos Bíró Csaba Szilveszter, akiről tudható, hogy a Fidesz egyik marosvásárhelyi helytartója.
Bíróról tudott, hogy jelenleg is RMDSZ-színekben politizál a marosvásárhelyi önkormányzatban, a képviselőnek megfelelő státuszban. Bíró 2014 óta értékesíti az Instal Invest Kft-n keresztül a bajai közterületi reklámhelyeket. Bár csak az első koncessziós szerződés tartalmát ismerjük, arról írásos bizonyíték van a birtokunkban, hogy jelenleg is Bíró cége adja el a reklámhelyeket.
Ezt támasztja alá
Hadházy Ákos minapi Facebook-posztja is, amiből kiderül, hogy Bíró román rendszámú autójáról szerelték fel Fercsák polgármester választási plakátjait. Baján amúgy aránylag kevés állandó plakáthely van, viszont amikor jön a választás, akkor gombamód elszaporodnak az elefántfüleknek is nevezett hirdetési felületek, amelyeken inkább előbb, mint utóbb rendre politikai reklámok kapnak helyet.
Ezzel még nincs vége. Mit gondol a tisztelt olvasó, kivel alapított új marketing céget a marosvásárhelyi Bíró Csaba Szilveszter? Persze, hogy Baja városvezetőinek feleségeivel.
Még egyszer: Baja városa kiszervezi saját marketing cégének a reklámhelyek eladását, a marketing cég továbbadja a lehetőséget egy marosvásárhelyi Fidesz-helytartónak, aki a bajai polgármester nejével, Bátai Tímeával, illetve a Baja Marketing Kft. ügyvezetőjének feleségével, Bócsa Barnabásnével alapít közös céget. Pontosabban Bíró „csak” ügyvezetője a társaságnak.
A szóban forgó közös társas vállalkozás az
Emtima Marketing Kft., amely 2016-ban kezdte meg tevékenységét. A cég nyilván nem a vállalkozás óriási bevételei miatt izgalmas, hanem azért, mert tevékenységének semmi nyoma, sem a világhálón, sem hagyományos felületeken, pedig a társaság fő tevékenysége a reklámügynöki tevékenység. Manapság a reklámiparban azonban lehetetlen boldogulni, nemhogy reklámhelyet eladni, hogy ha a vállalkozásnak nincs honlapja, email-címe pedig a komolyan nehezen vehető gmail.com-ra végződik.
Erős, hát a gyanú, hogy Bíró és a feleségek a városi reklámhelyek értékesítéséből származó bevételek miatt hozták létre közös cégüket. Azt sajnos az önkormányzati tulajdonú Baja Marketing Kft. teljességgel átláthatatlan gazdálkodása miatt eddig nem tudtuk kideríteni, hogy volt, illetve van-e bármiféle szerződéses kapcsolat a város és a feleségek Entima Marketing Kft-je között.